2012.07.08. 20:35
Vasútállomás: városkapu lehet
Látványos és időszerű változásokat hozhat Tatabányának is a Nemzeti Infra-struktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Biatorbágy–Tata vasútszakasz uniós forrásokból tervezett fejlesztése. A megyeszékhely vasúti pályaudvara is megújul, és végre elkészülhet a Dózsakert felé vezető vasúti felüljáró. Uniós forrásokból fejlesztik a Budapest-Hegyeshalom vonalat, Dózsakert és Újváros között pedig hídház épül.
Jelenleg a 2014-2020 közötti pénzügyi támogatási időszakban esedékes pályázat előkészítése folyik. A pályaszakasz felújítása – a nyomvonal korrekciója, a pálya megerősítése – után a nemzetközi vonalon 140-160 km/órás sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok.
A fejlesztés érinti a tatabányai vasútállomás területét: a pályatesteket áthelyezik, a gyalogos felüljárót átépítik, bővítik. A tervezők a vasútállomás és a peronok kapcsolódásának több alternatíváját is megvizsgálták. Az egyik megoldás szerint az állomás közvetlenül elérhető lesz a városközpont felől. Dózsakert irányából az
Erdész utcához csatlakozna.
A terv szerint a váróterem és a kiegészítő helyiségek a sínek fölött létesülő „hídházban” kapnak helyet. A korszerű építészeti eszközökkel létesülő épület-együttes a vasúton érkezők számára betöltheti a „város kapuja” funkciót. A Győri úti és Erdész utcai csatlakozásoknál az aluljáró, a terepszinti járdák és a gyalogos hídrendszer gyalogosan és kerékpárral is elérhető lesz, az idősek és mozgás-korlátozottak liftet vehetnek igénybe, az állomás peronjaihoz igyekvő utasok pedig mozgólépcsőket és felvonókat is használhatnak majd.
A gyalogos híd közvetlenül kapcsolódik a buszpályaudvarhoz, és mindkét végpontjánál személygépkocsi- és kerékpárparkolók létesülnek, így biztosítják az úgynevezett többféle közlekedési eszköz csomóponti találkozását (intermodalitást). A híd Mozdony utcai szakaszához a tervezők egy-egy „Sóhajok hídját” kapcsoltak, amelyeken át akadálymentesen lehet eljutni a Konzum és a Vértes Center épületébe.
A tervek szerint Alsógalla vasúti megállóhely a Kormányhivatal (korábban Omega Park) közelébe kerül, szorosan kötődve a már épülő autóbusz fordulóhoz. Így itt is biztosítható lesz az intermodális közlekedési kapcsolat. Ugyancsak része lesz a projektnek Sárberek és Bánhida városrész közúti kapcsolatát biztosító műtárgy (aluljáró) tervezése is. Az önkormányzat az úthálózat fejlesztésével járul hozzá a városrészek összekötéséhez.
Jelenleg még készülnek a tervek, amelyek kellően futurisztikus arculatot kölcsönöznek a térségnek. Ha nyer a város, 2013-ban kezdődik az építkezés... ER
Szólj hozzá!
Címkék: tatabánya dózsakert urbanisztika
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.